Hier een stukje (kort samengevat) geschiedenis over de kever
In 1934 gaf Hitler Ferdinand Porsche de opdracht om een goed betaalbare gezinsauto te maken. Porsche nam dat aan. Hij ging het eerste prototype maken, dat kwam uit in 1934. Hij moest aan een aantal eisen voldoen, zoals: Hij moest minimaal 100 km. per uur kunnen rijden, het moest een goed betaalbare auto worden, voor het hele Duitse volk, hij moest een helling van 30% op kunnen rijden! Ze zijn begonnen met het eerste Kevermodel te maken in 1938. Hij heette toen nog KDF-wagen (Kraft-Durch-Freude). Maar door de oorlog moest dat gestaakt worden en werden er in de fabriek te Wolfsburg alleen nog maar oorlogsvoertuigen van Volkswagen gemaakt. Na de oorlog zijn ze weer verder gegaan met de Kever. In 1978 is de productie in Duitsland gestaakt. Er waren er in de loop der jaren inmiddels miljoenen gemaakt. Hierna zijn ze met de productie alleen nog verder gegaan in Brazilië en in Mexico. Brazilië stopte met de Kever in 1985. De Kever werd alleen nog in het Mexicaanse Puebla gemaakt, maar daar is sinds 30 juli 2003 de productie ook gestopt. De laatste serie werd de "Última Édición" genoemd.
11.10.04
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Niks Ferdinand Porsche, het was Josef Ganz... check Google..
Een reactie posten